Více než 62 procent nákupů v autobazarech AAA AUTO se letos uskutečnilo o víkendu, zatímco loni to bylo pouhých 47 procent. Podle viceprezidentky skupiny AAA AUTO Karolíny Topolové jde o významnou změnu spotřebitelského chování, která je dána hlavně změnami na trhu práce.
Ještě v loňském roce bylo běžné, že zákazníci chodili nakupovat v pracovní době, dnes už lidé pracují déle a intenzivněji než dříve. Na nákup auta se tak chystají až v sobotu nebo neděli. Největší nápor zákazníků zaznamenávají autocentra této společnosti kromě víkendů také o pracovní dny mezi 17. a 19.h.
I nadále přitom podle Topolové platí, že nejvíce hovorů na bezplatnou infolinku se uskuteční během běžné pracovní doby, tedy přibližně od 10. do 17. h. Podle názoru Topolové zatímco odchod z pracoviště za nákupy už dnes lidé většinou neriskují, vyřizování soukromých věcí z pracovního telefonu zůstává běžnou praxí. Také analýza přístupu na webové stránky společnosti ukazuje, že i výběr ojetého auta přes internet se nejčastěji odehrává v pracovní době.
Tuzemská autocentra letos osobně navštívilo přibližně 23.000 návštěvníků, kteří zde v 1. pololetí 2009 zakoupili více než 9000 aut. Infolinka vybavila téměř 300.000 hovorů a webové stránky společnosti letos navštívilo přes 1,5 milionu návštěvníků.