Přes internet lze nakupovat nejen spotřební zboží, ale také potraviny. I když se nejedná o typické internetové zboží, donáškovým službám se začíná dařit.
Jejich zákazníky nejsou pouze vytíženi podnikatelé a manažeři, ale také důchodci, rodiny, které si potrpí na pohodlí, i ti, co chtějí ušetřit.
Donáškové služby potravin mají oproti supermarketům jednu velkou výhodu. Vždy, když zákazník přihodí zboží do virtuálního košíku, ví přesný mezisoučet své účtenky a nenaletí na nesmyslné akce prodejců, za kterými je více psychologie než úspor.
Zboží sice nemůže chytit, nemá možnost přečíst si jeho etikety a pečlivě prozkoumat jeho vlastnosti, podobná situace je však i při prodeji zpoza pultu.
Rychlý a složitý svět
Firmy, které provozují internetové obchody s potravinami, tvrdí, že existuje prostor pro další. Je však třeba naučit zákazníky vážit si volného času a dodat odvahu těm, kteří se bojí vstoupit do tohoto složitého světa.
Posouvat krabice se spotřebním zbožím od dodavatele dokáže nejedna firma. Pokud je však třeba zajistit potraviny z více zdrojů a rozvézt je zákazníkům, bez promyšleného plánu to může být obtížné.
Internetové prodejny potravin se nezaměřují pouze na specializované zboží. Pokud jste se v minulosti setkali pouze s kávou, čaji, biopotravinami či surovinami pro asijskou kuchyni, měli byste vědět, že jsou prodejci, kteří vám ke dveřím bytu přinesou zboží, které kupujete každodenně. Čerstvé pečivo, mléčné výrobky či chlazené zboží z řeznického pultu nejsou žádnou výjimkou.
Už dávno neplatí, že zmiňovaní obchodníci jsou pouze v Bratislavě. Je třeba se jen pořádně poohlédnout a prověřit si, zda je taková služba dostupná i ve vašem městě. Tak jak jste si zvykli na donášku hotových jídel, stejně jednoduše si zvyknete i na potraviny.
Přijdou hned
Prodej potravin přes internet má svá specifika. Na rozdíl od spotřebního zboží, zakázka se k vám dostane obvykle ještě v den objednávky. Ceny jsou na úrovni supermarketů, omezením je většinou limitovaný čas odeslání objednávky a minimální
částka za nákup.
Rozvoz může vyjít levněji než zpáteční jízdenka do obchodního centra či cesta automobilem. Donáškové služby jsou náročné na logistiku. Provozovatelé musí po sesumarizování objednávek zajistit zboží, zabalit ho a rozvézt zákazníkům. Platí zde přísná hygienická pravidla, která jste si možná v prodejně nikdy neuvědomili. Jednotlivé druhy zboží musí být odděleny a některé je třeba udržet během přepravy v chladu.
Internetové prodejny potravin pracují podobně jako zásobování prodejen, s tím rozdílem, že musí vykrýt celou škálu zboží, což vyžaduje šikovnost. I to je jedna z příčin, proč je dostupnost těchto služeb omezená.
Je zvykem, že objednávky lze odesílat nejen přes internet, ale uskutečnit i přes telefon či odeslat faxem. Víte, jaká je situace ve vašem městě?